Чи адаптовані луцькі храми до потреб інвалідів і літніх людей?
21 липня, 2016, 20:02
Спостереженням того, як літня жінка важко піднімалася сходами відремонтованого луцького Свято-Троїцького собору, поділився у соцмережі адвокат Вадим Матвіїв. «Чи адаптовані храми для людей з особливими потребами?» ставить питання він.
Вадим Матвіїв розповідає:
«Місто Луцьк, Свято-Троїцький собор, ремонтують фасад і головний вхід. Облицювання плитами з натурального каміння. Добротно, менторно, покликане справляти враження.
І на тлі оцього всього, в буквальному розумінні, карабкається по сходах бабуся. Намагається зачепитися неслухняними руками за благородно-розкішні кам’яні плити. А вони ж добротні, вони гладенькі. Отак карабкаючись, вона бідкається, що немає ніякого поручня, нема за що триматися, що тяжко зайти у храм.
Я подумав, що взагалі ніколи(!) не бачив храму, вхід до якого був би адаптованим для людей з особливими потребами (інвалідів) чи для людей слабких похилого віку.
Можна багато співати псалмів і махати кадилом, але найголовніше залишається за дужками. Отаке чєловєколюбіє як воно є ...
Чи може в цьому є глибокий задум, що символізує тернистий шлях спокути? Га?»
Найцікавіші коментарі, залишені користувачами Фейсбуку під текстом Вадима Матвіїва:
Святослав Остапюк
"Чи може в цьому є глибокий задум, що символізує тернистий шлях спокути? Га?" - в такому випадку хай би будували просто сходи, а зверху (ради прілічія) хрест ставили, щоб до нього люди "спокутувались". а так, то до спокути можна і не добратись ( пічаль.
Ярослав Богачук
Повзти на колінах не менше 300 метрів. Як в Мексиці!
Вадим Матвіїв
Звичайно, що "опіум" - це справа добровільна і держава не повинна втручатися, але напевне було б доречно поширити необхідність дотримання певних містобудівних умов та обмежень на будівництво/реконструкцію культових споруд.
Ярослав Богачук
А ще краще - брати податок за вхід до культової споруди.
В принципі, можна й за вихід брати.
Kodo Sawaki
Матір нашу - Церкву Христову значить критикуємо? Я так розумію Божим заповідям ти також не слідуєш?
Анна Богацька
я теж мала надію, що причиною реконструкції сходів є саме їх облаштування для людей із особливими потребами та матусь із колясками. Але, нажаль ...
Віталій Собко
Наскільки мені відомо, поручні мають бути, адже ці роботи ще не завершено. Заїзд у собор для інвалідів передбачено з лівого бокового входу.
Анна Богацька
Ще чорний вхід для цього запропонували б! Я одного не можу збагнути - чому людина, яка має обмежені можливості, змушена шукати якийсь боковий вхід та не може заїхати центральним входом, які і решта людей. Облаштування пандусу на сходах однозначно вирішило б цю проблему
Віталій Собко
А як це робили в Церкві сотні, тисячі років? І скільки років пандусам?
Ярослав Богачук
Як треба освоїти євроремонт, мерседес, айфон, чи гучномовці сучасні на вулицю виставити - то в цих питаннях церква не тупить. І не оглядається на сторічні чи тисясолітні "традиції". А пандуси - вони ж від лукавого...
Анна Богацька
Дійсно, будь-які покращення робляться виключно з метою створення комфортних умов, тим більше коли мова йде про рівність всіх категорій населення.
Віталій Собко, дискусія розгорнулась не задля нарікання на проведені ремонтні роботи. Ми намагаємось вказати на недоліки, які не так вже і важко виправити. До речі, таку думку поділяє багато парафіян Собору
Віталій Собко
Анна Богацька А парафіяни зверталися з цього приводу до митрополита, який є настоятелем собору?
Ярослав Богачук
А церковні керівники самі про парафіян не могли подумати?
Віталій Собко
Анна Богацька, у храмі немає принизливих входів. Я регулярно заходжу і з бокового входу, і з заднього. І я не проти, щоб пандус був не тільки з бокового, а й із центрального входу. Але поки що він є з бокового.
Ярослав Богачук
Найбільше прикро бачити таку позицію представників церкви. Яка полягає в несприйнятті критики і побажань, у намаганні якось викрутитися, перекласти з хворої голови на здорову… Це так схоже на наших політиків, у яких ніколи не вистачає сміливості сказат...Еще
Віталій Собко
Ярослав Богачук, дякую за критику. Переконався, що Ви дозріли не тільки, щоб ходити до церкви. Варто подумати над тим, щоб стати священнослужителем і братися за зміни в Церкві. На цьому шляху бажаю Вам досягти успіхів не тільки в критиці.
Ярослав Богачук
Віталій Собко, гарний троллінг! :)
Леся Блаженчук
Коли розпочалась реконструкція, я на 100% була впевнена що буде пантус а зараз кожного разу приходиться стареньким допомагати
Віталій Собко
Зате збільшується можливість допомогти :)
Ярослав Богачук
От не думав, що кредо церкви - це плодити нужденних, які потребують чужої допомоги.
Напевно, від стареньких бабусь мало користі, бо які ж там подаяння з пенсії... треба, щоб в храм ішли віряни баблоносні, і шоби їм під ногами не швендяли згорблені інваліди. Тому й не дбають про таку цільову аудиторію.
Вадим Матвіїв
Сьогодні там же зустрівся з таким явищем як "тверда" такса на молитву за здоров'я.
Гроші не великі, але від наявності ранжиру аж зніяковів.)
Ніде за кордоном такого не зустрічав. Пишеш записку "Salve", кидаєш монети у скриньку (якщо маєш) і ніяка тітонька, яка в цей час обговорює з прихожанкою енергетичних вампірів, там не бдить.
Наголошу, що справа не в грошах і не в готовності одних допомогти іншим. Справа у ставленні провайдера до юзерів.)
Віталій Собко
Вадим Матвіїв, Вам варто більше перейнятися сучасним життям церковних спільнот і тоді не доведеться ніяковіти. Тим часом в Україні парафії самостійно визначають, чи пожертви будуть визначені чи невизначені. І це, повірте, простіше, ніж відоме Вам поняття "десятина". Але те, що ми просимо конкретний внесок, не означає, що Вам буде відмовлено, наприклад, у Хрещенні, якщо не буде грошей. Скільки себе пам’ятаю в соборі, завжди тут був саме такий уклад.
Вадим Матвіїв
Дякую за пораду.)
Щодо укладу, то в одній Книзі написано, що трохи більше двох тисяч років тому, один молодий чоловік, відомий незвичними поведінкою та світоглядом для того часу, висловив інші бачення та підкріпив їх конкретними діями.
Зауважу, що я наголошував на тому, що справа не в грошах.
Віталій Собко
Вадим Матвіїв, буду дуже радий, якщо Ви досягнете більших успіхів у благодіянні, ніж у критиці. Щодо грошей - не я перший про це почав. :) Можливо не повірите, але ми, священики, намагаємося в служінні відповідати креду: "Справа не в грошах".
Світлана Сасюк
А хіба визначення конкретного внеску не означає автоматично що послуга є платною і має певну чітку ціну? А якщо вона платна і має ціну ,значить то не благодійність ,а сфера надання послуг, що тягне за собою податкову відповідальність в Україні. А якщо то пожертва, то хіба це не означає, що саме я , без будь якого примусу , маю визначитись перед собою яка сума пожертви є прийнятною?
Віталій Собко
Світлана Сасюк, дозвольте дещо проясню. Релігійна організація - не магазин, а духовна спільнота, родина. Повірте, ми - священики і наші віряни - самі здатні розібратися, в яких формах і в яких розмірах збирати пожертви для наших потреб. Ніхто не може змусити Вас перебувати в релігійній організації. Якщо Вам не подобається, скільки у Вас просять пожертву, ніхто не зобов’язує погоджуватися й надалі перебувати в цій церкві, розумієте? Але якщо Ви погодилися бути з нами – це значить, що Ви з розумінням ставитеся до того, що ми попросимо у Вас стільки, скільки є потреба.
Світлана Сасюк
Віталій Собко так я і є теж вірянка. Чи ви вірянами вважаєте тільки тих, хто погоджується? Ми і намагаємося вам сказати, що церква то не магазин. Тільки ви не хочете бачити та чути. А варто.
Віталій Собко
Світлана Сасюк, мені важко повірити, що Ви наша вірянка. Хіба може дитина публічно бити свою духовну сім’ю словами про "податкову відповідальність" і т. д. Ви вже "не погодилися" щодо цього питання, але чи спробували з’ясувати в свого духовного отця, чому саме так, а не інакше?
Вадим Матвіїв розповідає:
«Місто Луцьк, Свято-Троїцький собор, ремонтують фасад і головний вхід. Облицювання плитами з натурального каміння. Добротно, менторно, покликане справляти враження.
І на тлі оцього всього, в буквальному розумінні, карабкається по сходах бабуся. Намагається зачепитися неслухняними руками за благородно-розкішні кам’яні плити. А вони ж добротні, вони гладенькі. Отак карабкаючись, вона бідкається, що немає ніякого поручня, нема за що триматися, що тяжко зайти у храм.
Я подумав, що взагалі ніколи(!) не бачив храму, вхід до якого був би адаптованим для людей з особливими потребами (інвалідів) чи для людей слабких похилого віку.
Можна багато співати псалмів і махати кадилом, але найголовніше залишається за дужками. Отаке чєловєколюбіє як воно є ...
Чи може в цьому є глибокий задум, що символізує тернистий шлях спокути? Га?»
Найцікавіші коментарі, залишені користувачами Фейсбуку під текстом Вадима Матвіїва:
Святослав Остапюк
"Чи може в цьому є глибокий задум, що символізує тернистий шлях спокути? Га?" - в такому випадку хай би будували просто сходи, а зверху (ради прілічія) хрест ставили, щоб до нього люди "спокутувались". а так, то до спокути можна і не добратись ( пічаль.
Ярослав Богачук
Повзти на колінах не менше 300 метрів. Як в Мексиці!
Вадим Матвіїв
Звичайно, що "опіум" - це справа добровільна і держава не повинна втручатися, але напевне було б доречно поширити необхідність дотримання певних містобудівних умов та обмежень на будівництво/реконструкцію культових споруд.
Ярослав Богачук
А ще краще - брати податок за вхід до культової споруди.
В принципі, можна й за вихід брати.
Kodo Sawaki
Матір нашу - Церкву Христову значить критикуємо? Я так розумію Божим заповідям ти також не слідуєш?
Анна Богацька
я теж мала надію, що причиною реконструкції сходів є саме їх облаштування для людей із особливими потребами та матусь із колясками. Але, нажаль ...
Віталій Собко
Наскільки мені відомо, поручні мають бути, адже ці роботи ще не завершено. Заїзд у собор для інвалідів передбачено з лівого бокового входу.
Анна Богацька
Ще чорний вхід для цього запропонували б! Я одного не можу збагнути - чому людина, яка має обмежені можливості, змушена шукати якийсь боковий вхід та не може заїхати центральним входом, які і решта людей. Облаштування пандусу на сходах однозначно вирішило б цю проблему
Віталій Собко
А як це робили в Церкві сотні, тисячі років? І скільки років пандусам?
Ярослав Богачук
Як треба освоїти євроремонт, мерседес, айфон, чи гучномовці сучасні на вулицю виставити - то в цих питаннях церква не тупить. І не оглядається на сторічні чи тисясолітні "традиції". А пандуси - вони ж від лукавого...
Анна Богацька
Дійсно, будь-які покращення робляться виключно з метою створення комфортних умов, тим більше коли мова йде про рівність всіх категорій населення.
Віталій Собко, дискусія розгорнулась не задля нарікання на проведені ремонтні роботи. Ми намагаємось вказати на недоліки, які не так вже і важко виправити. До речі, таку думку поділяє багато парафіян Собору
Віталій Собко
Анна Богацька А парафіяни зверталися з цього приводу до митрополита, який є настоятелем собору?
Ярослав Богачук
А церковні керівники самі про парафіян не могли подумати?
Віталій Собко
Анна Богацька, у храмі немає принизливих входів. Я регулярно заходжу і з бокового входу, і з заднього. І я не проти, щоб пандус був не тільки з бокового, а й із центрального входу. Але поки що він є з бокового.
Ярослав Богачук
Найбільше прикро бачити таку позицію представників церкви. Яка полягає в несприйнятті критики і побажань, у намаганні якось викрутитися, перекласти з хворої голови на здорову… Це так схоже на наших політиків, у яких ніколи не вистачає сміливості сказат...Еще
Віталій Собко
Ярослав Богачук, дякую за критику. Переконався, що Ви дозріли не тільки, щоб ходити до церкви. Варто подумати над тим, щоб стати священнослужителем і братися за зміни в Церкві. На цьому шляху бажаю Вам досягти успіхів не тільки в критиці.
Ярослав Богачук
Віталій Собко, гарний троллінг! :)
Леся Блаженчук
Коли розпочалась реконструкція, я на 100% була впевнена що буде пантус а зараз кожного разу приходиться стареньким допомагати
Віталій Собко
Зате збільшується можливість допомогти :)
Ярослав Богачук
От не думав, що кредо церкви - це плодити нужденних, які потребують чужої допомоги.
Напевно, від стареньких бабусь мало користі, бо які ж там подаяння з пенсії... треба, щоб в храм ішли віряни баблоносні, і шоби їм під ногами не швендяли згорблені інваліди. Тому й не дбають про таку цільову аудиторію.
Вадим Матвіїв
Сьогодні там же зустрівся з таким явищем як "тверда" такса на молитву за здоров'я.
Гроші не великі, але від наявності ранжиру аж зніяковів.)
Ніде за кордоном такого не зустрічав. Пишеш записку "Salve", кидаєш монети у скриньку (якщо маєш) і ніяка тітонька, яка в цей час обговорює з прихожанкою енергетичних вампірів, там не бдить.
Наголошу, що справа не в грошах і не в готовності одних допомогти іншим. Справа у ставленні провайдера до юзерів.)
Віталій Собко
Вадим Матвіїв, Вам варто більше перейнятися сучасним життям церковних спільнот і тоді не доведеться ніяковіти. Тим часом в Україні парафії самостійно визначають, чи пожертви будуть визначені чи невизначені. І це, повірте, простіше, ніж відоме Вам поняття "десятина". Але те, що ми просимо конкретний внесок, не означає, що Вам буде відмовлено, наприклад, у Хрещенні, якщо не буде грошей. Скільки себе пам’ятаю в соборі, завжди тут був саме такий уклад.
Вадим Матвіїв
Дякую за пораду.)
Щодо укладу, то в одній Книзі написано, що трохи більше двох тисяч років тому, один молодий чоловік, відомий незвичними поведінкою та світоглядом для того часу, висловив інші бачення та підкріпив їх конкретними діями.
Зауважу, що я наголошував на тому, що справа не в грошах.
Віталій Собко
Вадим Матвіїв, буду дуже радий, якщо Ви досягнете більших успіхів у благодіянні, ніж у критиці. Щодо грошей - не я перший про це почав. :) Можливо не повірите, але ми, священики, намагаємося в служінні відповідати креду: "Справа не в грошах".
Світлана Сасюк
А хіба визначення конкретного внеску не означає автоматично що послуга є платною і має певну чітку ціну? А якщо вона платна і має ціну ,значить то не благодійність ,а сфера надання послуг, що тягне за собою податкову відповідальність в Україні. А якщо то пожертва, то хіба це не означає, що саме я , без будь якого примусу , маю визначитись перед собою яка сума пожертви є прийнятною?
Віталій Собко
Світлана Сасюк, дозвольте дещо проясню. Релігійна організація - не магазин, а духовна спільнота, родина. Повірте, ми - священики і наші віряни - самі здатні розібратися, в яких формах і в яких розмірах збирати пожертви для наших потреб. Ніхто не може змусити Вас перебувати в релігійній організації. Якщо Вам не подобається, скільки у Вас просять пожертву, ніхто не зобов’язує погоджуватися й надалі перебувати в цій церкві, розумієте? Але якщо Ви погодилися бути з нами – це значить, що Ви з розумінням ставитеся до того, що ми попросимо у Вас стільки, скільки є потреба.
Світлана Сасюк
Віталій Собко так я і є теж вірянка. Чи ви вірянами вважаєте тільки тих, хто погоджується? Ми і намагаємося вам сказати, що церква то не магазин. Тільки ви не хочете бачити та чути. А варто.
Віталій Собко
Світлана Сасюк, мені важко повірити, що Ви наша вірянка. Хіба може дитина публічно бити свою духовну сім’ю словами про "податкову відповідальність" і т. д. Ви вже "не погодилися" щодо цього питання, але чи спробували з’ясувати в свого духовного отця, чому саме так, а не інакше?
Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Коментарі: