«Одну неділю ми молимося в церкві, другу – ви», – як у селі на Волині священик громаді протистояв. ДОДАНО ВІДЕО

9
7
«Одну неділю ми молимося в церкві, другу – ви», – як у селі на Волині священик громаді протистояв. ДОДАНО ВІДЕО
Церковна громада села Скобелка Горохівського району вирішила перейти до Православної церкви України. Цьому активно протидіє настоятель храму. Аби завадити волевиявленню після святкової служби в неділю, 20 січня, почав правити вечірню. А потім запропонував правити в церкві почергово: одну неділю – священику ПЦУ, другу неділю – Московського патріархату.

Про це інформує «12 канал».

Місцевий Свято-Миколаївський храм перебував під покровом Української православної церкви Московського патріархату. На перехід люди пристали після підписання Томосу Вселенським патріархом Варфоломієм.

Сільський голова Михайло Цуцман розповів, що під час різдвяних свят віряни зібрали підписи, де більшість (а це близько семиста селян) підтримали новостворену українську церкву.

«У нас приблизно тисяча, трошки більше людей, які мають право голосу, які старші 18-ти років. За моєю інформацією, понад сімсот людей висловились за перехід у Помісну православну церкву. З тої сторони від священика теж ходили, але там питання неправильно ставили: ти за священика чи не за священика. Там за церкву взагалі мови не було», – стверджує Михайло Цуцман.

Змінити конфесію згодились не усі скобелчани. Близько тридцяти людей разом із настоятелем храму виступили проти. Тож на свято Водохреща, 20 грудня, мешканці зібралися на подвір‘ї церкви, аби провести остаточні збори.

Один з ініціаторів переходу в ПЦУ Анатолій Головчун наголосив, що в голосуванні мають право брати участь тільки члени релігійної громади села Скобелки, хоча бути присутніми можуть всі охочі.

«Згідно із статутом релігійної громади села Скобелки, участь у зборах, у підготовці порядку денного, у виступах на зборах, в обговоренні і голосуванні мають тільки члени релігійної громади села Скобелки. Бути присутніми на зборах можуть всі бажаючі», – сказав на зборах Анатолій Головчун.

Втім, процес волевиявлення затримався. Настоятель храму отець Назарій із близько двома десятками парафіян не хотів виходити з церкви та після звершення святкової служби почав правити вечірню. Тим часом біля храму зібрались сотні людей. Чекаючи отця Назарія, вони колядували.

Декан Горохівського району Православної церкви України Андрій Сидор висловив переконання, що перехід таки відбудеться.

«Є закон України про те, як краще громаді перейти у лоно Православної церкви України – дві третини, в нас є більше, я думаю, в нас питання вирішені. Тут просто затягується процес, щоб не надати церкві можливість молитися рідною своєю українською мовою. Ми знаємо, що на Сході гинуть наші хлопці, і ми хочемо в українських храмах молитися за наших воїнів, за перемогу над супротивником, а не молитися за воїнство «его отечества», – каже отець Андрій.

Під час бесіди місцевого активіста Анатолія Головчуна з отцем Назарієм Філіповичем священик запропонував зробити окремі перемовини у дзвіниці, куди ввійде по семеро представників від кожної сторони.

«З дзвіниці ми не тікаємо, почекаєте цих десять хвилин, ми прийдемо – все скажемо», – звернувся до присутніх настоятель храму.

Священики української православної церкви Московського патріархату намагались переконати селян не поспішати з переходом в ПЦУ. Пізніше запропонували служити в храмі по черзі.

«Для того, щоб не було різних непорозумінь, не було різних сварок, не було, вибачте за слово, мордобою – ми, я як священик цієї громади – пропоную такий варіант: почергово. Одну неділю ми молимося в церкві, другу – ви», – запропонував отець Назарій Філіпович.

На такий варіант більшість селян не погодилась. Тому люди вирішили провести додаткові збори у письмовому форматі. Кожен вірянин, хто підтримує перехід до Православної церкви України, поставив свій підпис у бланку.

Врешті більшість скобелчан знову ж таки підтвердили бажання приєднатись до Православної церкви України. Громада склала протокол зборів.

У селі хочуть зробити ще одні збори, де розглядатимуть робочі моменти процедури переходу. Проте люди розуміють, що цей процес легким не буде, адже є супротив зі сторони настоятеля.

Отець Назарій каже, що теж відстоюватиме право служити у храмі для своєї, хоч і невеличкої, близько тридцяти осіб, церковної громади. Обидві сторони єдині лише в одному: у громаді має бути мир, а в серці – Бог.

Більше – у сюжеті.




Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
7

Коментарі:


  • Статус коментування: постмодерація для зареєстрованих користувачів, премодерація для незареєстрованих
Коментарі, у яких порушуватимуться Правила, модератор видалятиме без попереджень.
Як Москалі Скобелку захопили!!!
Відповісти
2014 рік. Київ. Моєму 9-місячному сину роблять операцію на серці. Я йду до церкви МП і задаю питання: "ви помолитесь за здоров"я мого сина?". Вони кажуть,що не будуть молитися за дитину, якщо вона хрещена не в церкві МП. Я посилаю їх на йух.
P.S. Дитина хрещена в церкві МП в 2013 році.
P.P.S. Зайшов до церкви КП і задав теж саме питання. І в мене ніхто не запитав, де хрещена дитина, а сказали: "Тримайтеся, ми будемо молитися за ваше дитя."
Відповісти
Задумайтесь:
Треба залишатися вірним церкві, яка хрестила мене, моїх батьків і дідів-прадідів
Простий приклад:
За зраду дружина прожене чоловіка
Зрада церкві-це набагато страшніше
Логічно, що зраду церкві Бог не потерпить

Р.S. Пцу, до речі нема, не зареєстрована
Перехід можливий тільки до КП фактично
Відповісти
піп не попи тут фігні. стілець під вами захитався от і дурню несете!
Відповісти
Цей приклад тут недоречний.. Змінити релігію не гріх, грвх це перебувати у фальшивій релігії..
Є інший приклад.. Шерлок, припустімо, якщо ваші батьки були б сатаністами, і ви з дитинства були б в цій релігії,а коли виросли то зрозуміли що це брєд, і неправда, то ви не переходили б до іншої релігії бо це релігія ваших батьків і ви в ній з дитинства????? Як думаєте, ЗМІНИТИ РЕЛІГІЮ, було б гріхом? Взагалі це поняття придумали ті ж попи, аби їх паства не відходила від них...
Це ж Елементарно, Холмс.. :)
Відповісти
Ініціатор Головчун, як виявилося останній раз був в храмі в 2014 році. Одне питання виникає, тим ініціаторам дійсно треба цей храм? їм болить душа за долю цієї церкви? нарвряд. інше дійсно як пишуть коментаторі а вже УПЦ КП перереєструвало свої установчі документи в ПЦУ? Куди переходити? Про що сьогодні взагалі вести мову коли на території Волині УПЦ КП не перейшло офіційно в ПЦУ.
Відповісти
А чому прозвучало що Головчун був останій раз в церкві у 2014 році, а чому далі ніхто не каже, чоловік дав відповідь цілком розумну і адекватну, в чому я його теж підтримою. саме у 2014 році, що в нас сталось тоді ?!, потрібно нагадувати чи всі розумні самі здогадаються, напевно щось сталось таке, що чоловік перестав відвідувати церкву МП, іі не тільки він. Може у 2014 році на Україну напала путінська расєя і були перші загиблі з нашого боку а русскі попи відмовлялися іх відспівувати і навіть згадувати, може в тому причина, чоловік перестав ходити до церкви МП і не тільки він !!!!
Відповісти
А якщо альтернативний провайдер пропонує кращі умови. то хіба не є логічним надалі користатися його послугами?
Відповісти
Порівняння церкви і оператора абсолютно недоречне, а якщо сусідка запропонує кращі умови то що покинеш жінку, дітей і підеш до сусідки? Та і якщо порівнювати і з оператором, навряд чи перейдеш до оператора незареєстрованого. Не має на сьогоднішній день зареєстрованої ПЦУ. Це якщо говорити по факту. Якщо породжувати беззаконня то воно бумерангом і повернеться незважаючи під якими благими намірами це беззаконня робиться.
Відповісти

© 2024. Усі права захищені. Повна або часткова перепублікація матеріалів можлива лише за дотримання таких умов: 1) гіперпосилання на «Волинь24» стоїть не нижче другого абзацу; 2) з моменту публікації на «Волинь24» минуло не менше трьох годин; 3) у кінці матеріалу на «Волинь24» немає позначки «Передрук заборонений».

Віртуальний хостинг сайтів HyperHost.ua в Україні